EITSPEA 3: Uus meedia...?

Eksisteerib meedia publikatsioone mis on adapteerunud ja asunud asustama uue meedia platvorme ja on neid kes ei ole selles vallas nii edukad. Vaatleme mõlemast äärmusest ühte näidet.

Üks, mis kasutab uut meediat oskuslikult

Selliseks heaks näiteks võib tuua näiteks väga hästi ülemaailmselt tuntud New York Times. Digitaalajastusse sisenesid nad suure eduga kaasates uue meedia vahendeid ilma enda kõrgelt hinnatud reputatsiooni kahjustamata - vähe sellest. Uude meediasse sisenemisega nad laiendasid enda populaarsust veelgi ja hõlmasid enda klientuuri uusi lugejaid, vaatajaid ja kuulajaid.

New York Times on loonud kasutajasõbralikud vahendid enda artiklite publitseerimiseks ja kasutajateni toimetamiseks eelkõige veebirakenduse ja mobiilirakenduse näol. Lisaks on võetud kasutusse ka sotsiaalmeedia platvormid - Twitter, Facebook ja Instagram mille kaudu on kasutajate lähemalt kaasamine oluliselt laiendatud.

Kõik platvormid kus New York Times on ennast sisse elanud on populaarsus märkimisväärne ja digitaalse materjali tasulise liikmelisuse edu ei saa ka mainimata jätta mis tuleb ilmsiks avalikult kättesaadavate mõõdikute kaudu. 

Üks, mis paistab uues meedias märksa lahjem kui enda põhikanalis

Nelli Teataja on ajaleht mis on tegutsenud juba eelmise sajandi lõpu poolest saadik. Täpsemalt juba aastast 1988 mis teeb sellest Eesti vanima pidevalt ilmuva ajalehe - alguses 2 korda nädalas ja 1999ndast aastast 1 kord nädalas. 2023 aastal teavitati tegevuse lõpetamisest kuid siiski leidis Nelli Teataja uue omaniku ja peatoimetaja.

Nelli Teataja trükke leiab poe lettidelt siiani.

Uue meedia platvormidest osavõtt on publikatsioonil küll praktiliselt olematu, kuid väikese haardega Twitter ja Instagram leidub sellegipoolest. Sihiliselt otsides leiab ka veebilehe mis on küll esmapilgul disaini poolest isegi keskpärane, kuid veebirakenduse pikemal kasutamisel avastab nii mõndagi mis on ajale jalgu jäänud. Nimelt leiab, et tegu on üsna staatilise ja aeglase lehega kus siin-seal leiab ka puuduva pildi ja mõne ikalduse. Võimalik, et see kõik on hetkel arengujärgus - ka sotsiaalmeedia kasutajad on suhteliselt uued.

Hetkeseisu vaadates, aga teeb publikatsioonist näite mille eksistents uues meedias ei ole sellisel tasemel nagu see on originaalkujul.


Allikad:
https://www.nytimes.com
https://www.err.ee
https://www.nelli.ee/

Comments

Popular posts from this blog

EITSPEA 2: Kaks erinevat nähtust interneti varasemast ajaloost

EITSPEA 12: üks positiivne ja negatiivne näide kasutatavusest veebis