EITSPEA 11: Jira arendus- ja ärimudel

Atlassiani Jira paistab silma projektijuhtimise tööriistana, mis on leidnud laialdast rakendust agiilsete projektide juhtimise maailmas.

Arendusmudel

Atlassian on tuntud kaasaegsete agiilsete arendusmeetodite rakendamise poolest, mida demonstreerib nende toode "Jira". Atlassiani kodulehelt leiab ka mitmeid artikleid, mis õpetavad agiilseid lähenemisi ja kuidas neid praktikas rakendada kasutades ära nende pakutud tooteid.

Atlassiani toodete arendus käib väljalasete ajastuse põhjal tõenäoliselt Kanban alusel, mida on võimalik ka jälgida nende avaliku Jira instantsi kaudu. Arendused käivad kiirete iteratsioonidena ja protsessis on selgelt näha ka aktiivset ja läbipaistvat suhtlust kasutajaskonnaga, mis teeb sellest hea näite agiilsete arendusmudelite rakendamisest.

Ärimudel

Jira ärimudel põhineb SaaS mudelil mis pakub lahendusi erineva suurusega meeskondadele. Algab see tasuta versioonist kuni 10 kasutajaga, mis on atraktiivne start-upidele ja väikeettevõtetele millel veel tõsist kasumit ei ole. Tasuta versioon ei too pakkujale tulu küll kohe, kuid pikemas perspektiivis jäävad ettevõtted laienedes tõenäoliselt sisse töötatud süsteemi juurde.

Kui ettevõte laieneb ja vajadused kasvavad, siis on saadaval tasulised tasemed mis annavad lisa featuure ja eemaldades limiite - Standard puhul 35,000 kasutajat ja Premiumi puhul lõputu ja andes parema toe taseme. Edasi juba suurtele organisatsioonidele on mõeldud Enterprise litsents, mis sisaldab veel rohkem featuure, täiustatud turbelahendusi, lõputute instantside arvuga ja 24/7 enterprise toega.

Lisaks põhilistele versioonidele pakutakse ka eriteenuseid mille hulka kuuluvad näiteks konsultatsioonid ja erilahendused.

Kõike seda toetab ulatuslik Jira marketplace, kus kolmandad osapooled saavad müüa enda loodud pluginaid mis laiendavad tarkvara funktsionaalsust veelgi - sisuliselt piirangut ei ole mida nendega teha ja pluginaid on ka selliseid mis võimaldavad ka tavakasutajatel ilma programmeerimise oskuseta funktsionaalsust laiendada mis muudab Jira veel paindlikumaks ja kasutajasõbralikumaks.


Kasutatud allikad:

https://www.atlassian.com/software/jira/pricing
https://www.atlassian.com/agile

Comments

Popular posts from this blog

EITSPEA 2: Kaks erinevat nähtust interneti varasemast ajaloost

EITSPEA 12: üks positiivne ja negatiivne näide kasutatavusest veebis

EITSPEA 3: Uus meedia...?